Incidències de Facebook a l'empresa

L'empresa i Facebook és una realitat cada dia més estesa i, de fet, es plantegen molts temes en aquesta matèria.

Vegem els principals:

He de declarar un fitxer de xarxa social?

El responsable del fitxer és el que decideix sobre l'ús, contingut i finalitat, tal com assenyala la pròpia normativa.

A la pràctica, només en els casos en què es recopili informació dels usuaris fora de la xarxa cal declarar un fitxer o "enquadrar" en un ja declarat, ja que no existeix un control per part de l'empresa de les dades generades en la xarxa social.

A la pràctica, això passa, per exemple en les promocions, principal sistema (a part del dinamisme propi de l'eina) per captar seguidors.

En aquest sentit, assenyala la política de Facebook:

Si recopiles informació d'usuaris: hauràs d'obtenir el seu consentiment  previ, deixar clar que ets tu (i no Facebook) qui recull la informació i publicar una política de privacitat que expliqui quines dades recopiles i com els utilitzarà.

Com he de tractar les dades?

Les dades s'han de tractar d'acord amb la normativa espanyola, amb independència que estiguin en un Facebook.es i el domicili fiscal estigui a Irlanda. Fins i tot Facebook ha de complir la normativa espanyola.

La companyia sempre és responsable del tractament i ha de tractar la informació accedint amb contrasenya, tenint cura del dret d'imatge dels usuaris, no comunicant les dades a tercers sense consentiment, etc ..

Pot fer publicitat per e-mail?

Recordem que publicitat on line és aquella per la que un realitza una comunicació electrònica a un tercer. Recordem que «Comunicació comercial» és "tota forma de comunicació dirigida a la promoció, directa o indirecta, de la imatge o dels béns o serveis d'una empresa, organització o persona que realitzi una activitat comercial, industrial, artesanal o professional".

L'article 21 de la LSSI disposa que "1. Queda prohibit l'enviament de comunicacions publicitàries o promocionals per correu electrònic o altre mitjà de comunicació electrònica equivalent que prèviament no hagin estat sol · licitades o expressament autoritzades pels destinataris de les mateixes. "


En conseqüència, considerem que només si han estat expressament autoritzades podríem remetre missatges dins de la xarxa amb contingut publicitari, tot això sense perjudici de les formalitats de la comunicació.

Què he de tenir en compte per fer una promoció?

Sense perjudici de l'objecte, àmbit de participants i territorial, condicions de promoció, exclusions, protecció de dades etc .. Facebook imposa algunes condicions en l'ús d'I like a més, en la promoció ha de constar el següent contingut:

Les promocions han d'incloure el següent:


a. Una exoneració completa de Facebook de tota responsabilitat per part de cada concursant o participant.

b. Un reconeixement que la promoció no està patrocinada, avalada, administrada ni associada cap manera a Facebook.
c. Un avís de divulgació que indiqui que el participant proporciona informació a [destinataris de la informació] i no a Facebook.