Identitat Digital: El "big bang" des dominis per les grans empreses comença ja.

Vaig assistir fa poc a una jornada en què participava Amadeu Abril i Jordi Hinojosa, de Naming digital i va ser de molt interès, ja que abordem de manera pràctica els nous reptes en matèria de registre de dominis, que van a modificar la política actual.

Quins són els canvis que es produiran?

Essencialment, s'autoritza que qualsevol paraula (de companyia, marca, ciutat, organització ...) en qualsevol llengua i grafia pugui registrar els seus propis dominis genèrics. Per exemple www.cocacola.cocacola, www.cocacola.bebida o www.gaudí.barcelona,
​​www.rockinrio.musica, sent possible la terminació en altres alfabets (xinès, Ciril, àrab etc ..).

Aquesta nova política suposa el canvi més gran de la història que abasta el sistema d'adreces de la Xarxa


Durant el període de gener a abril de 2012 es podran presentar sol · licituds, previ pagament de 185.000 dòlars (130.000 euros), i el seu manteniment anual rondarà els 14.000 euros. Actualment hi ha 22 dominis genèrics, als quals s'inclouen uns 250 propis de països. D'això podem passar a tenir centenars o milers de tipologies de dominis. Òbviament, per raons de preu sembla un canvi radical, passem de dominis que costen 4 duros a milers d'euros, però ... ... ... ... .. per què?

En opinions dels especialistes s'afavoreix la identificació en el món digital i s'universalitza la xarxa amb nous alfabets.

Ara bé, això no està a l'abast de les Pimes, ni que tinguin vocació internacional.

Cada sol·licitant, tal com vam poder veure i com consta al bloc syncblog, haurà de presentar un pla de negoci que concreti l'interès econòmic o cultural del nou domini, i aquest simple tràmit no serà barat. Es pressuposa que, quinze dies després que es tanqui el termini de presentació per a les candidatures dels nous dominis (entre gener i abril de 2012), es publicarà la llista de totes les peticions i s'obrirà el tràmit de reclamacions i disputes en els casos de conflicte. Es calcula que el segon trimestre de 2013 podrien estar actius a Internet els primers dominis.


La revolució és de magnitud, ja que s'establiran nous organismes de resolució de disputes i sembla que hi ha encara molt per fer.


Al meu entendre hi ha diversos aspectes importants:


A. Què domini hem registrar, el de la nostra marca o bé el de la nostra activitat?

B. Quina incidència tindrà el nostre registre en els cercadors?
Crec que aquesta és la pregunta clau, saber quina incidència real tindrà en la pràctica quan busquem a la xarxa. Podrà posicionar el que tingui el domini cocacola.cocola per sobre del cocacola.com?


C. Sembla previsible patir conflicte o ciberocupació?
Considero que pels imports que es manegen i els requisits només en casos molt concrets pot haver disputes o interessos contraposats, però parlem de 1a divisió mundial i alguns de la nacional, però NO per a la majoria de pimes del nostre país.

Crec indispensable estar atents a la protecció de grans marques, essencialment en el període de control i sembla que tenim nous reptes que poden modificar la identitat digital de les empreses i la seva planificació estratègica, així que, si més no, cal pensar-ho.

Vídeo explicatiu del propi ICANN


http://www.youtube.com/watch?v=vTvmhk1Fqns